1. Bu nedenle, başkasını yargılayan ey adam, kim olursan ol,
özürlü değilsin. Başkasını yargıladığın konuda kendini mahkûm ediyorsun. Çünkü
sen, ey yargılayan, aynı şeyleri yapıyorsun.
2. Böyle davrananları Tanrı'nın haklı olarak yargıladığını
biliriz.
3. Bu gibi şeyleri yapanları yargılayan, ama aynısını yapan ey
adam, Tanrı'nın yargısından kaçabileceğini mi sanıyorsun?
4. Tanrı'nın sınırsız iyiliğini, hoşgörüsünü ve sabrını hor mu
görüyorsun? O'nun iyiliğinin seni tövbeye yönelttiğini bilmiyor musun?
5. İnatçılığından ve tövbesiz yüreğinden dolayı Tanrı'nın adil
yargısının açıklanacağı gazap günü için kendine karşı gazap biriktiriyorsun.
6. Tanrı, «herkese, yaptıklarının karşılığını verecektir.»
7. Durmadan iyilik ederek yücelik, saygınlık ve ölümsüzlüğü
arayanlara sonsuz yaşamı verecek.
8. Ama bencil olanların, gerçeğe uymayıp haksızlığın peşinden
gidenlerin üzerine gazap ve öfke yağdıracak.
9>10. Başta Yahudi'ye, sonra Yahudi olmayana olmak üzere,
kötülük yapan her insana sıkıntı ve elem verecek; yine başta Yahudi'ye, sonra
Yahudi olmayana olmak üzere, iyilik yapan herkese yücelik, saygınlık ve esenlik
verecektir.
11. Çünkü Tanrı insanlar arasında ayrım yapmaz.
12. Kutsal Yasa'yı bilmeden günah işleyenler Kutsal Yasa
olmadan damahvolacaklar. Kutsal Yasa'yı bilerek günah işleyenler de bu Yasa'yla
yargılanacaklar.
13. Çünkü Tanrı katında aklanacak olanlar Yasa'yı işitenler
değil, Yasa'yı yerine getirenlerdir.
14. Kutsal Yasa'dan yoksun olan uluslar kendiliklerinden bu
Yasa'nın gereklerini yaptıkça, Yasa'dan habersiz olsalar bile kendi yasalarını
koymuş olurlar.
15. Böylelikle Kutsal Yasa'nın gerektirdiklerinin yüreklerinde
yazılı olduğunu gösterirler. Vicdanları buna tanıklık eder. Düşünceleri de
onları ya suçlar, ya da savunur.
16. Yaydığım müjdeye göre Tanrı'nın, insanları gizli
suçlarından ötürü İsa Mesih aracılığıyla yargılayacağı gün böyle olacaktır.
17. Ya sen? Kendine Yahudi diyor ve Kutsal Yasa'ya dayanıp
Tanrı'yla övünüyorsun.
18. Tanrı'nın isteğini biliyorsun. En üstün değerleri ayırt
etmeyi Yasa'dan öğrenmişsin.
19>20. Kutsal Yasa'da bilginin ve gerçeğin özüne kavuşmuş
olarak körlerin kılavuzu, karanlıkta kalanların ışığı, akılsızların eğiticisi,
çocukların öğretmeni olduğuna inanmışsın.
21. O halde sen başkasına öğretirken, kendine öğretmez misin?
Hırsızlık etmemeyi öğütlerken, hırsızlık eder misin?
22. «Zina etmeyin» derken, zina eder misin? Putlardan
tiksinirken, tapınakları yağmalar mısın?
23. Kutsal Yasa'yla övünürken, Yasa'ya karşı gelerek Tanrı'yı
aşağılar mısın?
24. Nitekim şöyle yazılmıştır: «Sizin yüzünüzden uluslar
arasında Tanrı'nın adına küfrediliyor.»
25. Kutsal Yasa'yı yerine getirirsen, sünnetin elbette yararı
vardır. Ama Yasa'ya karşı gelirsen, sünnetli olmanın hiçbir anlamı kalmaz.
26. Bu nedenle, sünnetsiz olanlar Yasa'nın buyruklarına
uyarsa, onlar da sünnetli sayılmayacaklar mı?
27. Sen Kutsal Yazılara ve sünnete sahip olduğun halde Yasa'yı
çiğniyorsan, bedence sünnetli olmayan, ama Yasa'ya uyan kişi seni
yargılamayacak mı?
28. Çünkü ne dıştan Yahudi olan gerçek Yahudidir, ne de
görünüşte, bedensel olan sünnet gerçek sünnettir.
29. Yalnız içten Yahudi olan Yahudidir. Sünnet de yürekle
ilgilidir; yazılı yasanın değil, Ruh'un işidir. İçten Yahudi olan kişi,
insanların değil, Tanrı'nın övgüsünü kazanır.