1. O halde Yahudi'nin ne üstünlüğü var? Sünnetin yararı nedir?
2. Her yönden çoktur. Birincisi, Tanrı'nın sözleri Yahudilere
emanet edildi.
3. Peki, Yahudilerden bazıları güvenilmez çıkmışsa ne olur?
Onların güvenilmezliği Tanrı'nın güvenilirliğini ortadan kaldırır mı?
4. Kesinlikle hayır! Her insan yalancı olsa da, Tanrı'nın
doğru olduğu bilinmelidir. Yazılmış olduğu gibi:
«Öyle ki, sözlerinde doğru çıkasın
ve yargılandığında davayı kazanasın.»
ve yargılandığında davayı kazanasın.»
5. Ama bizim haksızlığımız Tanrı'nın adil olduğunu ortaya
çıkarıyorsa, ne diyelim? İnsanların diliyle konuşuyorum: gazapla cezalandıran
Tanrı haksız mıdır?
6. Kesinlikle hayır! Öyle olsa Tanrı dünyayı nasıl
yargılayacak?
7. Ama benim yalanımla Tanrı'nın gerçeği O'nun yüceliği için
daha açık şekilde ortaya çıkmışsa, ben niçin yine bir günahkâr olarak
yargılanıyorum?
8. Bazılarının bizi kötüleyerek, söylediğimizi ileri sürdüğü
gibi niçin, «Kötülük yapalım da bundan iyilik çıksın» demeyelim? Böylelerinin
yargılanması yerindedir.
9. Şimdi ne diyelim? Biz Yahudiler diğer uluslardan üstün
müyüz? Elbette değiliz. Biz daha önce ister Yahudi ister Grek olsun, herkesi
günahın buyruğunda olmakla suçladık.
10. Yazılmış olduğu gibi:
«Doğru olan kimse yok, bir kişi bile yoktur.
11. Anlayan kimse yok,
Tanrı'yı arayan kimse yok.
Tanrı'yı arayan kimse yok.
12. Hepsi yoldan saptılar,
birlikte yararsız oldular.
İyilik eden yok, bir kişi bile yoktur.»
birlikte yararsız oldular.
İyilik eden yok, bir kişi bile yoktur.»
13. «Ağızları açık bir mezardır.
Dilleriyle aldatırlar.»
«Dudaklarının altında yılan zehiri var.»
Dilleriyle aldatırlar.»
«Dudaklarının altında yılan zehiri var.»
14. «Ağızları lanet ve acı sözle doludur.»
15. «Ayakları kan dökmeye seğirtir.
16. Yollarında yıkım ve dert vardır.
17. Esenlik yolunu da bilmiyorlar.»
18. «Gözlerinde Tanrı korkusu yoktur.»
19. Kutsal Yasa'da söylenenlerin, her ağız kapansın ve bütün
dünya Tanrı'ya hesap versin diye bu Yasa'nın yönetiminde bulunanlara
söylendiğini biliyoruz.
20. Bu nedenle Yasa'nın gereklerini yapmakla hiç kimse Tanrı
katında aklanmayacaktır. Çünkü Yasa sayesinde günahın bilincine varılır.
21. Şimdiyse Yasa'dan bağımsız olarak Tanrı'nın insanı nasıl
aklayacağı açıklandı. Yasa ve peygamberler buna tanıklık etti.
22. Tanrı, insanları İsa Mesih'e olan imanlarıyla aklar. Bunu,
iman eden herkes için yapar. Hiç ayrım yoktur.
23. Çünkü herkes günah işledi ve Tanrı'nın yüceliğinden yoksun
kaldı.
24. İnsanlar, İsa Mesih'te olan kurtuluşla, Tanrı'nın
lütfuyla, karşılıksız olarak aklanırlar.
25>26. Tanrı, Mesih'i, kanıyla günahları bağışlatan ve
imanla benimsenen kurban olarak sundu. Böylece adaletini gösterdi. Çünkü
sabrederek, daha önce işlenmiş günahları cezasız bıraktı. Bunu, adil kalmak ve
İsa'ya iman edeni aklamak için şimdiki zamanda kendi adaletini göstermek amacıyla
yaptı.
27. Öyleyse neyle övünebiliriz? Hiçbir şeyle! Hangi ilkeye
dayanarak? Yasa'yı yerine getirme ilkesine mi? Hayır, iman ilkesine.
28. Çünkü insanın, Yasa'nın gereklerini yapmakla değil, imanla
aklandığı kanısındayız.
29. Yoksa Tanrı yalnız Yahudilerin Tanrısı mıdır? Diğer
ulusların da Tanrısı değil mi? Elbette diğer ulusların da Tanrısıdır.
30. Çünkü sünnetlileri imanları sayesinde, sünnetsizleri de
aynı imanla aklayacak olan Tanrı tektir.
31. Öyleyse biz iman aracılığıyla Kutsal Yasa'yı geçersiz mi
kılıyoruz? Hayır, tam tersine, Yasa'yı doğruluyoruz.