1. Mesih'e ait biri olarak gerçeği söylüyorum, yalan
söylemiyorum. Vicdanım da söylediklerimi Kutsal Ruh'un aracılığıyla doğruluyor.
2. Yüreğimde büyük bir keder, dinmeyen bir acı vardır.
3>4. Kardeşlerimin, soydaşlarım olan İsraillilerin uğruna,
ben kendim lanetlenip Mesih'ten uzaklaştırılmayı dilerdim. Evlatlığa kabul
edilenler, Tanrı'nın yüceliğini görenler onlardır. Antlaşmalar, buyrulan Kutsal
Yasa, tapınma düzeni ve vaatler de onlarındır.
5. Büyük atalar onların atalarıdır. Mesih de bedence
onlardandır. O, her şeyin üzerinde hüküm süren, sonsuza dek övülecek Tanrı'dır.
Amin.
6. Tanrı'nın sözü boşa çıktı demek istemiyorum. Çünkü
İsrail'den olanların hepsi İsrail değildir.
7. İbrahim'in soyundan olsalar bile, hepsi onun çocukları
değildir. Ama, «Senin soyun İshak'la sürecek» diye yazılmıştır.
8. Demek ki Tanrı'nın çocukları, olağan yoldan doğan çocuklar
değildir. İbrahim'in soyu sayılacak olanlar, Tanrı'nın vaadine göre doğan
çocuklardır.
9. Çünkü vaat şöyleydi: «Gelecek yıl bu mevsimde geleceğim ve
Sarâ'nın bir oğlu olacak.»
10. Bundan başka, Rebeka da bir erkekten, atamız İshak'tan
ikizlere gebe kalmıştı.
11>12. Çocuklar henüz doğmamış, iyi ya da kötü bir şey yapmamışken,
Tanrı Rebeka'ya, «Büyüğü, küçüğüne kulluk edecek» dedi. Öyle ki, Tanrı'nın bir
seçim yapmaktaki amacı, yapılan işlere değil, kendi çağrısına dayanarak sürsün.
13. Yazılmış olduğu gibi, «Yakup'u sevdim, Esav'dan ise nefret
ettim.»
14. Öyleyse ne diyelim? Tanrı'da adaletsizlik mi var?
Kesinlikle hayır!
15. Çünkü Musa'ya şöyle diyor:
«Merhamet ettiğime merhamet edeceğim
ve acıdığıma acıyacağım.»
ve acıdığıma acıyacağım.»
16. Demek ki seçilmek, insanın isteğine ya da çabasına değil,
Tanrı'nın merhametine bağlıdır.
17. Tanrı, Kutsal Yazı'da Firavun'a şöyle diyor:
«Bak, kudretimi sende göstermek
ve adımı bütün yeryüzünde duyurmak için
seni yükselttim.»
ve adımı bütün yeryüzünde duyurmak için
seni yükselttim.»
18. Demek ki Tanrı, istediğine merhamet eder, istediğinin
yüreğini nasırlaştırır.
19. Şimdi bana, «Öyleyse Tanrı insanı neden hâlâ suçlu
buluyor? O'nun isteğine kim karşı durabilir?» diyeceksin.
20. Ama, ey insan, sen kimsin ki Tanrı'ya karşılık veriyorsun?
«Kendisine şekil verilen, şekil verene, `Beni niçin böyle yaptın' der mi?»
21. Ya da çömlekçinin aynı kil yığınından bir kabı onurlu bir
iş için, bir diğerini bayağı bir iş için yapmaya yetkisi yok mu?
22. Eğer Tanrı, gazabını göstermek ve gücünü tanıtmak
isterken, gazabına hedef olup mahvolmaya hazırlananlara büyük sabırla
katlandıysa, ne diyelim?
23. Yüceltmek üzere önceden hazırlayıp merhamet ettiği
insanlara yüceliğinin zenginliklerini bildirmek için bunu yaptıysa, ne diyelim?
24. Yalnız Yahudilerden değil, diğer uluslar arasından da
çağırmış olduğu bu insanlar biziz.
25. Hoşeya'nın kitabında denildiği gibi:
«Halkım olmayana halkım,
sevgili olmayana sevgili diyeceğim.»
sevgili olmayana sevgili diyeceğim.»
26. «Kendilerine, `Halkım değilsiniz' denildiği o yerde,
yaşayan Tanrı'nın oğulları diye adlandırılacaklar.»
yaşayan Tanrı'nın oğulları diye adlandırılacaklar.»
27. Yeşaya, İsrail'le ilgili olarak şöyle haykırıyor:
«İsrail oğullarının sayısı
denizin kumu kadar çok olsa da,
ancak pek azı kurtulacak.
denizin kumu kadar çok olsa da,
ancak pek azı kurtulacak.
28. Çünkü Rab yeryüzündeki yargılama işini
tez yapıp bitirecektir.»
tez yapıp bitirecektir.»
29. Yeşaya'nın önceden dediği gibi:
«Eğer tüm güçlere egemen olan Rab
soyumuzu sürdürecek birkaç kişiyi
esirgememiş olsaydı,
Sodom gibi olur, Gomora'ya benzerdik.»
soyumuzu sürdürecek birkaç kişiyi
esirgememiş olsaydı,
Sodom gibi olur, Gomora'ya benzerdik.»
30. Öyleyse ne diyelim? Aklanma peşinde olmayan uluslar
aklanmaya, imandan gelen aklanmaya kavuştular.
31. Aklanmayı sağlayacak bir yasanın ardından giden İsrail
ise, o yasayı yerine getiremedi.
32. Neden? Çünkü imanla değil, iyi işlerle olurmuş gibi
aklanmaya çalıştılar ve `sürçme taşı'nda sürçtüler.
33. Yazılmış olduğu gibi:
«Bakın, Siyon'a bir sürçme taşı,
bir tökezleme kayası koyuyorum.
O'na iman eden utandırılmayacak.»
bir tökezleme kayası koyuyorum.
O'na iman eden utandırılmayacak.»